fredag 27 maj 2016

Maxprestation deluxe

Hejsan alla!

Besöket till Kokkola gick bra, fick träffa och prata med en trevlig och duktig barnmorska som man genast fick förtroende för.
Bebisen i magen verkar också må bra.
Vikten uppskatatdes till ungefär 4 kg +- 500 gram så någon liten guldklimp lär det ju knappast bli.
Dock tyckte hon att vi ännu kan avvakta med igångsättning och hoppas det kommer igång på naturlig väg vilket självklart är det bästa.
Så nu får jag kämpa på med olika hemmaknep och vara igång så mycket jag då bara orkar och det har jag minsann kämpat på med idag.
Först så var vi en stund i Kokkola och for bland annat ut och äta och gick en del.
På eftermiddagen så for jag iväg till Esse.
Breeze och W hängde med till ridplanen där det vankades hoppträning.
Jag stod för hinderbyggandet och efterstädningen och om än det var tungt och varmt så kändes det nog inte desto värre.
Sen pysslade vi på en stund i stallet också med mockning och annat sådant.
På hemmaplan har vi varit ute hela kvällen och pysslat på med barnen.
Hängt lite kläder, varit iväg och handla och annat smått och gott. Prinsessorna här hemma fick också lite ompyssling innan läggdags samt en rejäl dusch med myggmedel för att slippa undan alla kryp som dyker upp till kvällarna.
Veckostädat har jag också gjort på insidan så inte ens det finns kvar att göra imorgon.
Nu är jag rejält trött och fötterna värker men sammandragningar det har jag då inte
Bäst att fara å dejta John Blund en stund nu då bara och samla krafter inför morgondagen.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar