tisdag 24 maj 2016

Twister

Godkväll!

Vilken rolig Twist det kan bli på det hela ibland.
Sådär lagom lämpligt börjar Gubbens mage bråka igen vilket i princip gör honom sängliggande.
Hela natten har han legat och vridit och vänt på sig och sprungit upp och ner och hit och dit.
Han har legat hela dagen med magsmärtor och inte kunnat äta så vi andra i familjen har underhållit oss själva på annat håll
Ber dock att snälla snälla snälla Gud gör så att det inte är maginfluensa på gång för något sådant passar sig inte just nu och ifall det är så önskar jag att vi andra slipper undan.
Eller hur roligt vore det inte att få spysjuka just nu helst både barnen och jag och sen förlossning på det eller varför inte allt på samma gång, vi kan  ju satsa på att försöka slå förra gångens rekord med först akut katastrofsnitt medans den andra grabben ligger med feberkramper på sjukhus och sen svinkoppor på det. Nej lite flyt nu tack!

Annars då? Inget speciellt på gång här inte.
Jag har spenderat dagen hos mor och far i Esse och sen på kvällen slapp jag iväg på dressyrtävling medan lillasyster passade barnen.
Jag har också mixtrat ihop en insektspray som skall testas på hästarna och fungerar den så blir jag glad.
Hästarna tyckte dock att den luktade vidrigt och hade hemskt gärna sluppit undan hela proceduren.
Igår slapp alla hästarna ut.
Mellizza och Meciliah på varsin barbackatur i terräng. Meciliah skrittas enbart för tillfället och hon sköter sig jättebra om än hon gärna skulle dra en ordentlig sväng om med jämna mellanrum, någon sadel är det inte tal om att sätta på hennes rygg utan det är barbacka ridning som gäller.
Breeze fick en ordentlig promenad i skog och mark med mig släpandes bredvid.
Eller släpandes och släpandes hon får vackert anpassa farten efter den inte så raskt promenerande matten och hon lyssnar oftast fint. I skogen hade hon dock bra gärna bytt till en annan gångart om hon bara fick och det hade även jag gärna gjort om jag bara kunde :)








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar