söndag 22 maj 2016

So am I still waiting

Hej!

En sak har jag konstaterat och det är att denna bebis inte tänker komma till världen i första taget och att fastän jag inte tar det lugnt och försiktigt så klamrar den sig envist fast där i magen.
Man skulle ju tycka att efter 10 timmars hagbygge + vindskyddsstädning och diverse annat så borde den ju ha fått lite hjälp på traven, men icke sa nicke inte en minsta lilla samandragningar bara de vanliga foglossningarna som spökar.
Ni skall se att den kommer att födas nu nästa vecka när det egentligen inte passar så bra.
Gubben har en viktig skolvecka kvar innan han kan ta sommarlov och det skulle ju inte förvåna mig om bebisen passar på att komma då.
Dom här sista veckorna brukar vara låånga tycker jag och speciellt nu när det bara är 4 dagar till BF så räknar man nästan ner minuterna och går å väntar på att det skall hända något när som helst. innan har man tyckt att det är så länge kvar att man haft anant i tankarna men nu undrar man bara när det skall sätta igång.
Jag vågar nästan påstå att vi har allt under kontroll nu.
Breeze är installerad i Esse och verkar trivas bra med sina nya kompisar.
Hon har till och med skaffat en arabliknande pojkvän så på henne går det minsann ingen nöd.
Jag var dit en sväng idag och pysslade om henne samt tog en kort promenad.
Vi passade på att ha lite forsljudsträning och det gick över förväntan bra!
Mellizza och Meciliah är också nöjda och glada.
De uppskattade sin nya hage och den fick helt klart godkänt.
Det är lite konstigt att bara ha två hästar hemma, speciellt två stycken som egentligen inte behöver så mycket träning samt att de har sina medryttare så egentligen är jag lite obehövlig ett tag nu, konstig känsla.
Dock är det tillika skönt att få känna att man kan slappna av nu, allt är fixat på bästa sätt och man har inga flera måsten eller saker som borde hinnas med.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar