onsdag 29 juni 2016

Ensamstående mödrar

God kväll!

Dagens tanke och bön är att jag aldrig vill bli ensamstående småbarnsmor.
Jag måste säga att jag verkligen beundrar dem som klarar sig på egen hand och på samma gång avvundas jag dom inte.
Jag är bortskämd med att ha Gubben hemma vissa timmar på dygnet och tillika beroende av det.
Det är ett nyttigt konstaterande och det gör mig ännu mera tacksam över att jag har honom.
När man lever ihop så blir man ju ett team och när team halvan är borta blir man mycket medveten om att något saknas.
Vi kan minst sagt konstatera att man har händerna fulla och endå får man inte mycket gjort.
Lilltjejen har haft magknip och storebror har sovvägrat.
Vi har endast satsat på att ta oss genom dagen  och det har vi nästan gjort. Nu har jag bara disken tvätten och hästarna kvar samt barnen då.
Gubben och Alvin övernattar på barnavdelningen.
Undersökningen hade gått bra men efteråt har tarmen fortsatt att blöda och sist jag pratade med Gabbe så visste de ännu inte om de skulle vara tvungen att ge honom blod.
De visste inte heller hur det skulle bli med morgondagens undersökningar om han inte slutar blöda.
Vi har inte fått några svar på proverna ännu.

3 kommentarer:

  1. Hoppas pojken blir bättre snart!

    Jag har också flera gånger tänkt på ensamstående föräldrar. Alltså vilket jobb de gör! Jag har ju bara ett barn, men de dygn jag varit ensam med vår pojke så har jag alltid tänkt på hur tacksam man får vara av att ha sin andra hälft :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa, man skall nog verkligen vara glad över att man har varandra :)

      Radera
    2. Jaa, man skall nog verkligen vara glad över att man har varandra :)

      Radera