söndag 19 juni 2016

Lite för mycket av det goda

Hej!

I mamma och graviditetsdjungeln diskuteras det ofta gravidkilon hit och dit och mamma magar och träning, viktnedgång och vem som först är fit for fight igen.
I en viss mån är det sunt och i en viss mån sätter det press på folk och mammor mår dåligt över att magen inte vill dra ihop sig och överflödiga kilon som inte vill försvinna.
Själv tänker jag inte ge mig in i någon sådan diskussion idag för som ni säkert vet och känner mig så förespråkar jag sundhet och ingen hets åt någondera håll.
Allt har sin tid och var och en med sitt men viktigast är att man själv mår bra och då får andra tycka vad de vill eller behöver de ens tycka eller ha någon åsikt om någon annans kropp!
Nåja hur som haver så har vi denna helg inte jobbat på att några kilon ska försvinna i alla fall.
Det har liksom varit liiite för mycket av det goda med både Pizza, kladdkaka glass och godis.
Just nu känns det nästan som om jag är gravid i 6te månaden igen men förhoppningsvis har den känslan gett med sig till i morgon.
Detta kan man då kalla överdrift och osunt utan att skoja och till och med försöka minska lite på intaget för både mammans och barnets skull.

I hästväg så har vi varit en kort sväng till Breeze idag och massera.
Just massagen är en av Gubbens uppgifter och han gör det så mycket bättre än mig.
Synd att han inte är intresserad av ridning för han skulle kunna bli riktigt bra.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar