onsdag 1 juni 2016

Rastlös och inomhus

God eftermiddag!
Hoppas att ni alla mår bra för det gör i alla fall vi. Dock har den här nyblivna mamman väldigt svårt att få tiden att gå och räknar minuterna tills hon skall slippa hem. ATT sitta eller ligga inomhus är ju som sagt inte riktigt hennes grej och det är med en lätt ångest hon inte snart börjar klättra på väggarna. Vila, ta det lugnt och samla krafterna sägs det att man skall göra..
Dock hann jag med den biten redan igår och nu är jag istället övervilad med massor av överskotts energi och spring i benen. Utrymmen här är ju inte direkt stora och någon långlänk i korridoren ids man ju ibte oroa andra med även om det pittrar i benen. Tänk er själva en nybliven mamma som frenetiskt traskar runt hundra varv runt avdelningskvarteret med bebis på armen, man skulle ju kunna bli inspärrad för mindre.
Läsa tidningar, se på TV thats about it samt äta mat och vila.
När man har duschning, nattlinnesbytning och tandborstning som underhållning så vet man att man borde hitta på något annat. Hej och hå jag borde förstå att uppskatta det och ta tiden tillvara men näää finns så mycket annat roligt man kan göra när man är pigg och utvilad.
Dock är jag tacksam över att jag och bebis mår aldeles förträffligt och personalen är trevlig.
Slipper dock troligen hem imorgon till min stora glädje :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar