tisdag 16 augusti 2016

Back to Reality

Hej!

Höst i luften, kallt, regnigt och blåsigt.
Gubben tog sitt pick och pack och började skolan igen.
Hela sommaren har han fått vara hemma med oss.
Även om han har haft självstudier så har det funnits mycket tid att göra andra saker också.
Om vi säger som så att han har verkligen behövts här hemma i sommar.
Vet inte vad jag skulle ha tagit mig till annars.
Nu tar vi oss an hösten med nya krafter, nya rutiner och nya möjligheter. Av någon underlig anledning blir hela huset som ett bombnedsag när vi båda två är hemma så den kommande veckan får jag ägna mig åt något som jag avskyr, nämligen städning.
Barnen leksaker behöver gås igenom, deras kläder och även våra kläder.
Storskrubben skall vi inte ens prata om där kommer man oskojat inte ens in, bitter men tyvärr sant!
Tvättmaskinen behöver gå dygnet runt känns det som och även badrummet borde saneras.

Hästarna får slut på sommarvilan nu också,
Meciliah skall börja ridas igen. Elin hjälpte mig med henne igår och det gick riktigt, riktigt bra.
Både skritt och trav. första gången hon travat med ryttare och det gick nemas problemas.
Roligt när man märker att hon mognat både psykiskt och fysiskt, lite det som var min plan!

Pirayan skall ut på tävlingsdebut idag, första gången på hoppbanan. inga höga höjder givetvis utan endast på babynivå. Målet är att han skall komma runt!

Mellizza följer också med på tävling med Elin på ryggen.
Jätteroligt för henne att få slippa ut och göra något hon tycker om. Hon är än så lä'nge bra i hull, hoppas hon fortsätter i den stilen under vinterhalvåret också

Breeze semestrar fortfarande i landets södra del, men möjligen så hämtar vi hem henne till helgen Jippii som jag saknat min eldflicka <3










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar