fredag 26 augusti 2016

När en fungerar börjar nästa utmaning

God kväll!

Meciliah fungerar precis som jag vill ha henne just nu.
Pigg, glad men endå nöjd. Hon är harmonisk.
Ridningen går framåt och hon fungerar ute i terrängen både ensam och med sällskap.
Alldeles snart är det dags att introducera galoppen.
Jag tycker det är allra bäst att rida in hästarna ute i terrängen, för oss blir det naturligast så :)

Marilyn fick följa med på ridturen och vad skall jag säga..
Lite lätt galen babyhäst hängandes i ett snöre.
Det var nog helt klart en nyttig träning för henne att få gå i grimma, det var inte uppskattat om vi säger det så.
Lite duktig var hon nog endå och givetvis så skall de små fölungarna få testa vad som gäller och ha åsikter om vad som skall göras.

Unghästar är roliga jag gillar att jobba med dom.

Dock kan jag ibland sakna en riktigt mitt emellan häst en trygg säker ridbar läromästare som kan det mesta och lite till en häst som inte behöver ses som ett projekt en som istället skulle lära mig en hel del.
En som man hoppar upp på och så är det bara att tuta och köra ifall man gör rätt..
En sådan önskar jag att ha i min samling.
Dock skall jag nog inte nämna det högt just nu då lär nog Gubben få spader :P

Mellizza räknas inte för hon är så gammal :P






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar