fredag 26 augusti 2016

Jag förstår och jag förstår inte

Hej!

Tänk dig att din son kommer hem från förskolan och berättar att de idag fått lära sig hur man hanterar automatvapen och tänk dig att det i läroplanen ingår att man som fjärdeklassare skall skjuta krigsfångar.
Hur mycket skada skulle inte ens barn ta av det?
Då kan jag mycket väl förstå att man inte vill vara med i leken längre och då kan jag förstå att man tae sitt pick och pack och försöker fly till en bättre plats, en plats där barn får vara barn en plats där man kan få känna trygghet och en plats där man ser en framtid för sina barn.
Oj vad önskar att dessa människor skall få en ärlig chans.
Bli väl emottages och att de skall få komma in i det västerländska samhället med all dess fel och brister.
Jag önskar också att de med onda avsikter inte skall få den möjligheten så länge de inte ändrar sig.
Mest av allt önskar jag fred och trygghet för alla människor i världen var de än bor.
Jag önskar det fanns ett botemedel mot ondskan i denna värld.
Jag kan inte förstå hatet, det kan jag bara inte göra.
Jag kan inte heller förstå våldet och jag vill inte acceptera det heller.
Jag tänker mig in i frågan hur man lär sig att bli så grym och så avtrubbad och den tanken vill jag inte lämna för länge i mitt huvud den är aldeles för mörk och tung att ha inombords.
 Jag vill blunda och tänka på något annat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar