söndag 21 augusti 2016

She is home

Hej!

Äntligen, äntligen äntligen är min eldflicka hemma igen!
Hela sommaren har hon varit på sommarkollo i Esse och sen på betäckning i Hamina.
Eldflickan hade lite svårt att bestämma sig om hon gillade mitt hingstval eller inte, den gamla valacken hon hade som sällskap dög gott och väl som pojkvän tyckte hon själv men tillslut kom brunsten igång och vi fick henne betäckt!
Ännu vet vi inte om hon är dräktig men vi vill hur som helst inte betäcka senare på året så ifall hon är tom blir det betäckning till våren igen!
Det är skönt att ha henne hemma igen, jag tycker om mitt lilla yrväder och jag ser fram emot att börja jobba med henne.
Det har varit ett intensivt år för henne med mycket nytt, nya människor, nya ställen en hel del tävlingar och utställningar med mycket resor och flera stall.
Nu skall hon få vara hemma på gården och landa lite, nu är det min tur att njuta av henne
Vi hämtade hem henne i fredags från södra Finland.
Det blev 950 km i bilen på en dag.
Lilltjejen var med och skötte sig helt suveränt inget extra gnäll alls utan hon åt och sov under den långa resan.
Min goda vän Bobi följde med som sällskap och chaufför, tacksamt med sådana vänner som ställer upp i vått och torrt när man behöver hjälp!
Han har varit iväg på hästäventyr i Sverige ett tag men nu är han hemma igen och det är jag glad och tacksam för, han är en värdefull hjälp för mig.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar