tisdag 6 september 2016

Back to basics

God Morgon!

Gubben har skolvecka igen och nu kommer han att vara i skolan ett bra tag innan han har självstudier igen. I princip kommer han att vara borta på dagarna ända fram till Jul.
Vadå tänker vissa och det kan jag förstå, det är många hemma mammors vardag.
Dock är inte det vår vardag eftersom vi är bortskämda med att ha pappa hemma på dagarna.
Det betyder för oss att när han är borta får vi skapa nya rutiner igen.
Speciellt för barnen är det konstigt när han är i skolan, de undrar var han är och de saknar honom.
För mig är det en stor hjälp när han är hemma ven om han studerar på dagarna.
När man har tre barn på tre år så räcker armarna inte alltid till.
Ibland kör det ihop sig, när alla är ledsna och gråter och vill vara i famnen, då blir det trångt.
När de springer åt varsitt håll är det också en utmaning att få allt uppstyrt eller när de gaddar ihop sig med varandra och hittar på bus medan man ammar lilltjejen.
Dock finns det nog fördelar också att vara själv hemma.
Då får man hitta sina egna rutiner, sitt eget sätt och man kan hitta på precis vad man vill och ta barnen med sig.
Av någon anledning hinner jag med mera hushållssysslor när gubben är borta och jag får styrt upp kaoset.
När barnen är nöjda, glada och leker så är de riktigt skönt till och med att bara pyssla på för sig själv.

Igår blev det ganska mycket hästar på kvällen. Jenny och jag for till manegen med Breeze och Pirayan.
Jag jobbade Breeze lite från marken och satt upp en liten stund sen, red lite barbacka och det var underbart roligt. Den hästen är mig så kär och betyder så otroligt mycket!
Sen när vi kom hem lasttränade jag Meciliah och hon gick rakt in.
Sen traskade vi över presenningar och även det gick hur bra som helst och hon gick rakt över. På slutet hoppade vi lite stockar och även det gick klockrent.
Det blev en mycket kort träning eftersom allt bara fungerade.

Dagens sorgeämne är lilla söta katten My som fick somna in med brusten urinblåsa och bruna revben <3











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar