onsdag 7 september 2016

Fullt ös medvetslös

Hej!

Oj vilken härlig ridtur jag hade igår.
Sadlade Mellizza och tog Breeze som handhäst.
Mellizza var väldigt taggad från första början och även Breeze var pigg och på hugget.
Styrde in på den stora åkern bredvid gården och Mellizza visste genast vad som gällde.
Hon småtrippade och hade sig och var riktigt barnslig och så fort jag tänkte trav sprängde hon iväg i världens turbofart.
Eftersom jag var på humör att blåsa ur hjärnan lät jag henne hållas och Breeze var inte sen att haka på.
Mellizza tiggde om att få dra iväg i galopp så jag lät henne hållas och lät henne ge järnet.
Så otroligt härligt, helt kravlöst och bara roligt. Breeze njöt hon också och försökte dra upp farten ännu mer. Tur att bromsen fungerar på dem båda. Det var en nöjd ryttare med skakiga ben och det var två svettiga och nöjda hästar som sen fick fara ut i hagen igen, ack så välbehövligt detta var!

Meciliah slapp ut en stund hon med medan Marilyn väntade med Mormor Mellizza i hagen. Hon är nog alla stonas föl denna lilla prinsessa <3

I helgen blir det hopptävling för Mellizzas del med medryttaren på ryggen, funderar lite själv om jag också skulle ta och hoppa en klass för skojs skull.
Funderar också på att åka iväg på match show med Meciliah och Marilyn om någon helg eller så alternativt åka med Breeze. Nu börjar motivationen infinna sig igen, äntligen!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar