måndag 19 september 2016

Billös

God kväll!

En ny vecka med nya möjligheter.
Vi fortsätter livet som billösa och jag vantrivs som en fisk på torra land.
Idag var första dagen på 1.5 vecka som jag slapp av gårdsplanen för att kunna åka och hälsa på någon och då var jag tvungen att låna svärföräldrarnas bil.
Jag känner mig instängd när jag inte slipper iväg någonstans, jag lider av klaustrofobi och det tar sig i uttryck när jag känner att jag sitter fast på något ställe.
Nåväl, vi försöker få tiden att gå i alla fall.
Livet på gården och vad som behöver göras här tar aldrig slut så utan att göra blir vi aldrig.
Det skall flytta X antal får hit till gården och innan dess så är det mycket som skall fixas.
Svärfar har massor på gång hela tiden och barnen älskar att se på när han arbetar med sina stora maskiner.
De vill allra helst bo utomhus och följer fascinerat med vad som händer och sker.

Hästarna har fått bli lösdriftshästar ett kort tag.
Inga insekter i luften nu så de får ha en förlängd betessäsong och sover utomhus.
Jag är jättenöjd med vindskyddet vi byggde i våras, hästarna trivs jättebra i det och sover och vilar allt som oftast där.
Idag har jag hunnit jobba med både Meciliah och Breeze på åkern.
När jag tränade Meciliah så fick Marilyn lämna i hagen och det gick super.
Lite spring och gnägg från Lilltjejens sida men Meciliah tykte mest det var skönt.
Dock höll det på att sluta illa när någon i misstag glömde stänga hagen efter sig när de varit dit.
Det märkte förståss hästarna och Marilyn tog sikte ut ur hagen och kom i full karriär efter oss.
Som tur var så märkte jag att grinden var öppen och sprang snabbt dit med Meciliah.
Jag hann visa stoptecknet åt Mellizza och Breeze när de ställde sig för att springa ut så de väntade snällt innanför grinden som tur var. Skönt att jag råkade vara ute när det hände och att jag hann få stop på hästarna innan det var försent.





 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar