fredag 23 september 2016

Bra att sakna lite ibland!

God kväll!

När man konstant är hemma på dagarna med barnen förutom när man är ute och rider så hinner man inte riktigt sakna varandra nå. Speciellt denna veckan när gubben legat sjuk så har barnen i princip varit med mig 24/7 och hur mycket jag än älskar och gillar dom så är det ganska tungt åt huvudet att aldrig få någon paus.
Denna dagen har dock sett lite annorlunda ut .
Imorse tog jag med mitten barnet och for till stan.
Det är väldigt sällan han och jag gör något tillsammans och det märktes att han uppskattade att få all uppmärksamhet själv.
Han är en glad liten filur våran snart tvååriga mitten barn och  hans ordförråd är enormt.
Munnen går i ett på honom och han pratar och berättar allt möjligt.
Jag tror att sådana här stunder kan vara viktiga för barnen, stunder när man verkligen har tid att ge dom allt!

När vi kom hem så kom syster hit och fotade mig och Breeze.
Väldigt sällan jag hamnar på bild så det var rätt kul.
Breeze var på ystert humör idag och lekte höststorm.
Hon hade en önske gångart och det var galopp.
När jag gjorde förhållningar saktade hon snällt men genast efteråt så frågade hon sa du galopp?
Efter fotograferingen kom Gubbens kusin  hit och red.
Vi red först Mellizza och Breeze på åkern.
Dressyrade lite med en lugnare Breeze på åkern vilket gick bra.
Sen slapp Meciliah och Marilyn också ut.
Lill hästen var helt yr i bollen och for runt som en galning på åkern. Meciliah uppförde sig dock riktigt bra.
Efter det var klockan nästan halv 6 på kvällen och dagen började lida mot sitt slut.
Nu är batterierna laddade igen och jag mår bra!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar