onsdag 21 september 2016

Övningar runt en stock

God kväll!

Det är trist att inte ha en ridplan på gården. Högst uppe på min önskelista just nu är en wgen sådan, till dess får jag nöja mig med det jag har och försöka göra det bästa av situationen.
När vädret är torrt och bra så fungerar hagen att rida i.
Det finns många övningar man bra kan göra där och det är endast fantasin som sätter stop.
Gårdagens träning med Breeze och Meciliah koncentrerade sig till övningar runt stockarna.
Skrittade åttvolter över dem, red Skänkelvikningar till mitten av stocken och sen ut till spåret.
Övade på att rida rakt över samt övade att rida serpentiner över dem.
Två riktigt trevliga pass fick vi till och det var trötta och nöjda hästar efteråt. Imorgon funderar jag på att ha lite konditionsträning på stubbåkern.
Det är typ det roligaste jag vet, bara låta hästarna bränna ur sig all energi, låta dom galoppera tills ens egna ben bara skakar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar