onsdag 28 september 2016

Gårdagens bravader

Hej!

Gårdagen fortsatte i samma stil som den började.
Gubben kom hem från jobbet, satte sig på trappan med ett freesbee i handen och utan närmare eftertanke slängde han iväg det och krasch bom bang for det genom fönsterrutorna in till svärföräldrarnas tambur. Vad är oddsen liksom?
Jag hade planerat in träningspass med hästarna och bokat tid med medryttarna men det fick jag vackert skippa eftersom det går ju inte att lämna glassplitter och söndriga fönster bara sådär.
Som tur var så kunde medryttarna ställa upp coh rida alla hästar i alla fall och det var tacksamt. Breeze fick testa en Torsion bomlös sadel men det var inte riktigt hennes modell av sadel.
Vid minsta snedsteg hamnade den under magen på henne och det tyckte varken hon eller ryttaren var särskilt trevligt.
Jag skall dock inte ge upp hoppet ännu utan testa lite andra modeller också och se om de skulle ligga bättre.
Meciliah slapp ut i terräng igår tillsammans med Mellizza.
Breeze fick som uppgift att sitta barnvakt och den uppgiften gillade hon inte alls.
Hon skulle prompt med på uteritten och levde rövare inomhus.
Om vi säger som så så sitter hon inte fölvakt flera gånger.
Jag vill verkligen inte att Marilyn skall lära sig något sådant beteende.
Jag får testa om Mellizza sköter den uppgiften bättre så får Meciliah coh Breeze gå ihop istället.
Meciliah skötte sig dock helt suveränt enligt de uppgifter jag fick.
Skritt, trav och galopp och allting bara fungerar.
Hon är så helt otroligt underbar den hästen.
Trevlig och lättlärd en riktig tuffing som älskar att få slippa ut i terräng.
Traskar på som om hon aldrig gjort annat. Distanshäst eller Galopphäst det borde hon få bli. Jag glömmer jämt å ständigt bort att hon bara är fyra år. Den hästen borde jag sälja hemska tanke








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar