fredag 21 oktober 2016

Barnfamilj med matgäster

Hej!

Vi tycker om att bjuda hem folk på mat! Det är trevligt att träffas och prata medan man äter.
Dock kan det ibland vara en utmaning om man äter flera barnfamiljer tillsammans, speciellt om barmen är både hungriga och trötta.

Första utmaningen börjar redan när man kommer in.
Jag är hungrig, får jag mat?
Du får vänta lite tills vi sagt Varsågod svarar man då.
Jag vill ha mat, jag vill ha bröd säger ett annat barn och öppnar kylen.
Nej nu får du äta det som bjuds svarar en förälder då. Buääää jag vill ha bröd! Varsågoda nu är maten färdig.
Alla barnen vill då ha mat på samma gång.
En vill inte ha tomat en annan drar dippsåsen åt sig själv och äter med sked ur skålen.
Den tredje börjar gråta eftersom maten är för varm och den fjärde äter gladeligen med god aptit.
Föräldrarna får mat på sina tallrikar och då buäää vaknar minstingen som också vill ha mat men dock o flytande form.
Splasch där rök ett mjölkglas i golvet.
Oj nej min mjölk, jag vill ha meeeer!
Brak och där damp ett barn i golvet när denne försökte balansera mellan två stolar. Buääää, såja såja man måste ju sitta på stolen.
Buääää där damp nästa barn i golvet.
Mer jag vill ha meer, nej inte kött.. Buääää!
Mellan incidenterna försöker man hålla igång en konversation. Hur har ni haft det då? Jodå vi har.... svarar de andra.
Buääää han slooooog mig. Ajjjj han slog tillbaka.
HEJ man får inte slå!! Buääääh! Nu är ni klara, nu får ni säga tack å gå och tvätta händerna.
Buääää hon knuffas..
Nej man får inte knuffas!
Vill nån ha kaffe?
JAA säger alla vuxna!
Så sätter man upp kaffe och spiller i alla koppar.
Buääää gråter lillan som nu blivit hungrig, bara att gå iväg och amma. Sen dricker man den tredje kalla kaffekoppen för dagen.
Jaha nu får vi tacka för oss då och gå hem! Det var trevligt att träffas, hur hade ni det nädå igen? Jo tack.. Buääää! Ja vi ses :D

Någon som är sugen på mat hemma hos oss en trött fredag kväll?

Tur i oturen så känner man ju sina midsagsgäster och de känner oss och man vet och känner till varandras livssituationer.
Förståelsen för varandras liv är stor och om än det kan vara intensivt så är det alltid roligt att ses!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar