fredag 21 oktober 2016

Fölidentifiering fredagen till ära!

Godmorgon!

Äntligen fredag och ingen är gladare än jag!
Dagen har flytit på bra och snart slutar Gubben jobbet för helgen.
Barnen  och jag har varit iväg till stan och köpa kraftfoder åt hästarna.
Hästskrällena ratar mineralerna jag ger dom så nu gav jag upp och köpte pellets istället.
Barnen och jag lekte en stund på gården efteråt, fixade stallet och sådana saker. Dagarna går rätt så fort när man pysslar på med sådant!
Sen efteråt kom fölidentifieraren och chippade Marilyn samt tog blodprov och ritade av henne.
Marilyn uppförde sig som en liten stjärna. Hon fick stå själv på gången med Meciliah i boxen.
Hon stod stilla under blodprovet, brydde sig inte om när halsen blev pytte lite rakad, ryckte till pyttelite när hon chippades och stod bra stilla när hon ritade in signalementen i pappret.
Sen när vi var klara bet hon mig hårt i axeln som avslutning.
Lite attityd har man allt hehe.

Igår blev alla hästar motionerade.
Mellizza fick hoppa och det gjorde hon med glädje. Hon är pigg och fräsch för tillfället och jag hoppas det håller i sig.
Både Breeze och Meciliah fick gå cavaletti på lina.
Breeze gick rätt så bra, hon var lugn glad och avslappnad. Hon gillar cavaletti och det är bra för hennes muskulatur!
Meciliah gick mindre bra, området som inte är som det ska i ländryggen bråkar ännu så i nästa vecka så åker vi till kliniken igen.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar