lördag 15 oktober 2016

Määää dom säger bäääää

Hej!

Lördag kväll och Gubben jobbar. För en gångs skull är det skönt att bara vara hemma och ta det lugnt.
Svärföräldrarna har besök från Sverige och jag och barnen umgås med dom.
Idag flyttade fåren som skall övervintra här på gården hit.
Det kommer bli spännande. Själv har jag ingen som helst erfarenhet av får men det är ju inte jag som skall sköta dom heller. Väldigt söta och sociala är de i alla fall så det är roligt.
Barnen är väldigt fascinerade och hästarna likaså.
Allt som allt kommer det i slut ändan att bli närmare hundra får så det är ingen liten flock inte.
Hästarna hann jag med på förmiddagen. Breeze fick jobba lite vid hand och det gick helt okej.
Hon var inte så taggad på att göra något vettigt men det blev ett bra pass endå.
Meciliah fick 10 av 10 stjärnor idag.
Kom på att jag skulle tömköra henne nu när hon är under igångsättning och det visade sig att hon var en stjärna på den fronten. Jag var förberedd på att hon inte skulle förstå alls men det var bara att styra iväg och köra på. Det gick så enkelt att vi for en runda runt byn o skritt och trav.
Superkul det ska vi göra om!

Igår var jag och hälsa på Jenny och Pirayan ickså. Haha han är så rolig för tillfället. Brukar kalla hobom för silverpilen och det passar hans personlighet. Just nu har han nog en höstknäpp för han spritter av energi. Det ät så roligt att se syrran jobba med hästar, hon får dem att dansa. Bandet hon har med sin Piraya är roligt att se, man märker att de trivs tillsammans  :)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar