torsdag 6 oktober 2016

Ut på tur i ur och skur!

Hej!

Hur hinner vi med allt frågas det ofta och sanningen är att det gör vi inte.
Jag tror inte det finns många människor som hinner med precis allt de vill, utan man får lära sig att prioritera.
Jag och Gubben försöker så gott vi kan att få hela skeppet att rulla och bättre än så kan man inte göra!
Jag är en mästare på att prioritera samt att vara flexibel.
Utan att vara det skulle det helt enkelt inte gå att vara jag.
Istället för att se vad som inte går och bara se hinder så försöker jag se luckor och möjligheter för att lyckas med det jag vill.
Dock lyckas det ju endå inte bra varje gång, vissa dagar blir det helt enkelt fiasko av det hela. Då får man bara ta nya tag och försöka igen!

Barnen är som sagt med mycket på det jag gör.
Vi hjälps åt att mocka på mårnarna och idag har dom hjälpt mig att mocka hagen.
Det går inte alltid att tänka att jag prompt måste få färdigt på en gång utan man får ta det i den takt man hinner och försöka göra så gott det går.

Hästarna får också vara med en hel del på våra äventyr.
Jag kan inte alltid åka iväg ensam med någon häst men det går nästan alltid att ta någon häst med sig om man till exempel går en promenad.
Vi var hela familjen ut på tur i morse och idag var det Breeze som fick följa med.
Det blev ett helt äventyr eftersom det blev en ordentlig långlänk.
Mitt under resan fick vi punktering på en av vagnarna, vi träffade också på ett vägbygge där de höll på att göra ny asfalt. Speciellt ångvälten tyckte Breeze var lite spännande men hon tittade bara till lite och traskade sen stadigt framåt.
Breeze fick också möjlighet att träffa och hälsa på ett gäng utvecklingsstörda som var ute på på promenad, jag är säker på att hon förgyllde deras dag.
Det är rätt trevligt att traska på med ett gäng barn samt en häst.

Senare på kvällen blev även Mellizza motionerad av N. Plockade fram lite bommar och småhinder så att de fick skutta lite på åkern. Jätteroligt med sällskap i stallet!
Jag har en massa fina ovisade bilder, men av någon anledning sportar mitt internet med att bara visa error så tyvärr får de vänta.
Igår kväll fortsatte jag också med rakningen av Marilyns huvud, numera står hon snällt på gången medan jag ensam rakar henne. Det är jag rätt så nöjd över!
Rakningen är dock inte så snygg, men det är en annan femma.
Maskinen fungerar dock bra, det är bara jag som inte är så skicklig!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar