onsdag 30 november 2016

Efter snö kommer regn

God kväll!

Jag är så glad att jag passade på att ta tillvara snön den korta stunden som det varade, jag hann rida alla hästar i pudersnön och det var så värt mina frusna tår!
Både Breeze och Meciliah skrittades barbacka och jag njöt för fulla muggar när man strosade runt. Båda två fick sen också springa av sig på linan en stund och det uppskattades.
Marilyn blev verkad på samma gång och hon skötte sig galant förutom att hon några gånger ville dra benet åt sig.
Det är sådant man får räkna med när man har att göra med fölungar.
Igår blev det också lite snöridning med Mellizza och Meciliah, och det var två ystra och glada hästar som plumsade iväg.
Mellizza gick och småtaktade i skritten och i traven tog hon i för kung och fosterland så¨att jag hade fullt sjå att hänga med i svängarna.
I galoppen låg hon på konstant och väntade bara på signal att få öka.
Meciliah var oockså pigg och sprallig, kunde knappt hålla sig i skinnet när det blev tal om galopp. körde upp huvudet och småbockade lite men hörde endå på bra.
Precis när vi hade ridit klart började det regnsnöa som efter ett tag förvandlades till regn
Idag är det betydligt sämre väder, vägen är en isgata så att jobba hästarna på¨gårdsplanen är inte att tala om.
Hagen är dock ännu täckt med snö så busade igång hästarna där så de fick springa av sig samt att jag sen lät allihopa hoppa stocken några gånger i båda varven. Roligt roligt.
Skönt att ha alla hästar ordentligt avdammade, förra veckans stress gjorde att motioneringen av dom gick på sparlåga.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar