onsdag 16 november 2016

Vi byggde oss en borg

Hej!

Årets första blidsnö och eftersom barnen har väntat på den snön sen sommaren så fanns det inget annat att göra än att packa på oss kläderna imorse och börja rulla snöbollar.
Vi rullade en boll och vi rullade två bollar, vi rullade tre bollar och vi rullade fyra.
Tre timmar senare var all snö på gräsmattan borta och vi hade byggt en enorm snökoja eller vad man skall kalla det.
Barnen rullade inte så mycket men jag, gubben och barnens faster var desto ivrigare att bygga oss en jättekoja som vi alla skulle rymmas in i och med tak på och allt hehehe.

Väl inne sedan plumsade alla barnen i säng, trötta och belåtna.
Själv är jag lite mindre belåten eftersom en av mina visdomständer håller på att växa ut och det värker och irriterar i munnen. Jag kan riktogt bra förstå att lilla A är gnällig när hon får sina tänder.

På eftermiddagen for jag sen ut med E och Meciliah.
Det blev en sväng till travbanan och där fick Meciliah testa att galoppera ensam för första gången. Hon var pigg och glad och hade massor med framåtbjudning.
Att hon inte hade någon draghjälp med sig spelade ingen roll. Hon är den av mina hästar som är mest självständig och tuff. Hon klarar sig själv utan mycket stöd!
Superroligt att se hur det går framåt steg för steg för steg.
Breeze hann jag också med en kort stund ikväll. Vi jobbade bara lite vid hand med olika markövningar. hon reagerade på minimala signaler idag. Kunde styra rörelserna med blotta ögonen och minimala handgester ibland.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar