tisdag 15 november 2016

Ute och traska

Hej!

Mina hästar är som stora hundar.
Jag vet inte när jag sist skulle ha varit ute och gå utan att ha en häst i handen.
Mina hästar är nog lika vana att vara ute och gå som att bli ridna, vilket är skönt eftersom det är så enkelt att ta dom med på en promenad runt byn.
Det är väldigt viktigt för mig att hästarna skall kunna gå fint i grimma och grimskaft, samt att de skall kunna stå stilla och vänta ifall det krävs. Min vardag pallar inte med bökiga hästar att hålla på med så därför lägger jag en del tid på att det skall fungera klockrent!
Idag var det Breezes tur att få följa med och det är lika mysigt varje gång.
Skritt är helt klart en gångart man borde passa på och använda mer.
Under våra promenader lägger jag in lite olika rörelser.
Vi flyttar lite sidvärtesrörelser, vi backar litegrann. Ibland hoppar vi ett dilemma och ibland hittar vi någonstans att klättra.
Det finns hur mycket som helst man kam göra, bara fantasin sätter gränser!

Just nu är det riktigt snöstorm ute och hästarna står å trycker mot väggen och vill in. Det ät sånhär dagar man är glad att man kan ta in dom på tork och servera gott väldoftande hö.
Tidigare idag innan snön så var alla hästar på tårna av den kraftiga vinden, de hoppade och busade och hade så roligt.
Jag passade på att hejja på dom lite extra så att de riktigt fick härja bort linte extra energi.







3 kommentarer:

  1. Håller med fullständigt om det där med att gå ut och gå. Det gör vi också ibland, för det är inte alltid man riktigt känner för att rida och då är det ju skitbra att ta henne med sig på en promenad istället. Då kan vi också passa på att gå förbi nån hage med brokiga kalvar, om det är den årstiden. 😂 De är hennes skräck och det går visst aldrig över - särskilt om de rör på sig.

    Härliga bilder!

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket! Hahaha jaa just dom förskräckliga sakerna föredrar jag att visa dom från marken först :)

    SvaraRadera
  3. Tack så mycket! Hahaha jaa just dom förskräckliga sakerna föredrar jag att visa dom från marken först :)

    SvaraRadera