måndag 5 december 2016

Träff med min teammate

Hej!

I lördags styrde jag och Robin kosan norrut för att hälsa på min bästa vän och teammate som bor sju svängar bort men trots detta är det flera 100 km som skiljer oss åt.
Fanny och hennes familj har haft ett par tuffa veckor och sen tidigare lever de med skyddad identitet.
Fannys ex är en våldsam  kriminell och knarkande kvinnomisshandlare och har många gånger misshandlat henne svårt.
De har några år bott på skyddad adress för att han inte skall hitta dom men nu har tyvärt deras adress blivit röjd och han vet var de bor.
I förra veckan dök han upp på hennes jobb och sen dess har de fått gå på helspänn och knappt kunnat gå ut genom dörren.
Polisen är givetvis inkopplad och vi ska hoppas och be att de snabbt får tag på honom så att Fanny och familjen kan gå tillbaka till sitt normala liv.
Jag vill passa på att uppmana er alla att ALDRIG någonsin ge ut någons adress eller tala om var de bor eller vem de bor mef ifall de bor under skyddas adress. Det finns en orsak till varför vissa människor behöver skydd!
Vi startade tidigt och kom fram en ett tiden.
Väl framme blev det mys, gos och bus med hästarna.
Båda hästarna älskar att showa och visa upp sig och bjöd på en fartfylld uppvisning. De har verkligen superfina rörelser båda två och jag är stolt över att just de hästarna är en del av vårt team.
Jag hade med kameran och fick en hel drös med nya fina bilder att bjuda på.
Cemaala som var så mager och eländig i förra vintern var så mycket bättre nu och har förvandlats till en ståtlig drottningslik häst som vet sitt värde, det strålar om henbe nu.
Elvira Eireene har också vuxit och börjar nu se ut som en vuxen häst och mognat även psykiskt.
Verkligen jätteroligt att slippa iväg och planera inför nästa års säsong.
Även om man pratar via messenger flera timmar per dag så är det helt annat att verkligen sitta mitt emot varandra vid kaffebordet och prata.
Innan vi for hem blev vi bjudna på världens godaste middag.
Sällan jag pratar om mat på bloggen men har man fått mat som är det godaste man ätit i sitt liv så är det värt att nämnas!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar