torsdag 12 januari 2017

Bara Vanliga I landsproblem för en finländsk hemmafru

Hej!

Det blåser och blåser och blåser och medan det blåser så är det bara is på samma gång och ingen snö vilket betyder att mina stackars hästar knappt kan röra sig, speciellt fölet och hon den yngre bruna som bara har framskor.
Ett annat oväsentligt problem är när man plockat upp alla leksakerna inomhus och verkligen röjt undan ett bra tag och äntligen fått startat dammsugaren och på samma gång bär runt på en gråtande bebis på armen och plötsligt hör ett brak från vardagsrummet och sen ett till brak och det visar sig attgrabbarna bus har hällt ut alla leksakerna igen, då är man måttligt road.
En sak som inte heller roade mig idag var när äldste grabben klättrade upp och hämtade en actimel ur kylskåpet och sen öppnade den sådär lagom skickligt så hälften av det våta innehöllet flög all världens väg över köksgolvet, det var inte så värst roligt.
Nästa i-landsproblem är att jag skall på begravning imorgon och jag har fortfarande inget rent svart att ta på mig och som det ser ut nu så verkar jag inte ha lust att tvätta något heller eftersom jag tydligen hellre sitter här, detta innebär också att jag kommer att hata mig själv imorgon för att jag inte har något att ta på mig.
Dagens mest bisarra problem är godispåsen som lcokar i skåpet.
Godispåsen som jag inte borde öppna men ack så gott det vore att få sitta å smaska nu när barnen har lagt sig.
Ni ser livet är nog inte så usligt trots allt.
Tänk att man ens har möjlighet att välja om man äter eller inte och att man får hindra sig själv från att äta istället för att söka söka och endå gå hungrig till sängs.
Lyxen att man faktiskt fått vara hemma hela dagen med sina barn är inte heller något man bör klaga på.
Idag blev vi dessutom bjuden på mat och tillbringade stor del av dagen hos en vän.
Dom skodda hästarna slapp ut på tur idag också trots storm. Tänk att man har möjlighet att unna sig en så pass dyr hobby som hästar och att hästarna endast finns till för ens egna nöjes skull.
Jag har mycket att vara tacksam för!










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar