måndag 9 januari 2017

Kastade mig in i året

Hej!

Här ekar det tomt eftersom frun i huset är konstant upptagen med annat.
Vi har träffat mycket folk på sista tiden och haft många saker inbokade så i och med det så har tid att sitta ner och skriva inte existerat.
I helgen så hade vi släktkalas en dag och samma kväll hade vi vänner över på mat. Lördagen hade vi familjebesök samt att Breeze blev skodd och Mellizza och Meciliah gick en långtur.
Söndag var vi borta precis hela dagen och mellan det har hästarna blivit motionerade och barnen blivit rastade.
Barnen har fått nya skidor och tycker det är jättekul att skida.
Vi ska hoppas de ärvt pappas talang och inte min katastrofala teknik och inställning.
Jag blev alltid andra sist på alla tävlingar och Gubben blev alltid först.
Jag tycker 3 km skidning är långt och Gubben tycker 30 är aldeles lagom.

I torsdag var vi med Meciliah och Mellizza till manegen och hoppa litegrann tillsammans med tjejerna som brukar vara här.
Hoppningen gick riktigt bra, men lastningen får vi träna på minsann.
Maken till envishäst den ena.
Breeze har jag fått börja skritta igång men ännu känns hon långt ifrån bra.
Stel och skarp i musklerna och ovillig att röra sig.
Ont har hon fortfarande i bakdelen och vill inte sätta tyngden dit.
Det märks att höger bak är sjuk.
Gillar inte när hästarna inte mår bra.
Då tryter min motivation och inspiration och allt jag funderar på är hur jag skall kunna få pållen att må bättre!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar