tisdag 3 januari 2017

Ne jag vill inte såga av mig benet

Hej!

Storebror lekte med leksaksmotorsågen idag och låtsades såga i sin lillebrors säng.
Du kan ju såga av benen på samma gång du håller på sa jag varvid han tittade förskräckt på mig och sa att nej mamma det vill jag inte för jag vill kunna gå.
Stackarn missförstod mig helt när jag menade att han kan leka att han sågar av sängsbenen.
Tre årsåldern är härlig när både språket och tankarna utvecklas hela tiden.
Han har även börjat berätta vad han drömmer om nätterna och det är alltid roligt att höra om.
Han älskar sin lillasyster otroligt mycket och vill alltid att hon skall vara glad.

På hästfronten så har de fått gå på promenad idag.
Under turen så träffade vi på en träbjörn och Breeze trodde nog att den var riktig och bara väntade på att få ta en tugga av henne.
Meciliah å andra sidan genomskådade bluffen på en gång och bara väntade på att hon själv skulle slippa å ta en tugga av den.
Tänk så olika de är hästarna.
Meciliah är den som är självständig med skinn på näsan.
Hon är ruskigt smart och älskar utmaningar.
I terrängen gör hon sig som bäst och tar sig fram precis överallt och söker hela tiden efter nya äventyr.
Breeze å andra sidan så vill hela tiden ha stöd.
Hon vill att man berättar åt henne vad man vill samt art hon gladeligen överlåter ansvaret åt föraren.
Hon vill ogärna ta egna initiativ utan vill mest bara vara till lags.
Väldigt intressant att jobba med dom båda och man får ha helt olika strategier!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar