torsdag 16 februari 2017

Borde börja jobba!

God eftermiddag!

Så kommer då så småningom dagen då lilltjejen blir 9 månader och min föräldraledighet går ut.
Pengarna växer ju inte riktigt på träd hos oss heller som ni säkert kan gissa så snart blir väl även jag tvungen att börja söka mig tillbaka till arbetslivet igen.
Lite vemodigt känns det allt, plötsligt är den här tiden över.
I förrgår packade jag ihop det mesta av våra bebiskläder och skickade iväg dem till Bulgarien åt en familj som behöver dem betydligt bättre än oss. Långsamt så har vi ingen liten spädis längre.
Jag har inte funderat på att börja jobba fulltid, men lite inhopp här och där borde jag börja med för att dryga ut familjekassan.
Eftersom Gubben har möjlighet att flexa med sina studier innebär det ingen större förändring för barnen utan de stannar hemma precis som de brukar, det är bara jag som borde ge mig ut å tjäna lite slantar.
Då återstår då den eviga frågan, vad vill man jobba med och var finns det inhopp?
Det är länge sedan jag ens behövt fundera på något sådant.
Närvårdare är jag ju från grunden med inriktning på barn och unga men har även jobbat en del med äldre.
Dock är jag även lite nyfiken på vad det finns för andra jobb/inhoppningsalternativ som man kan fundera på?
Jag har alltid jobbat inom vården så den övriga arbetsmarknaden har jag ingen som helst koll på.



1 kommentar:

  1. Kårkullas boenden e ju super .. där finns de nog inhoppas skiften 😊 jag jobbar ju på sandåkers serviceenhet (backebo heitt i ju förr) och trivs super där 😊

    SvaraRadera