onsdag 22 februari 2017

Mitt i veckan

Hej!

Onsdag idag då, en aldeles vanlig sådan dessutom som innebär att jag är hemma med barnen och Gubben jobbar.
Vi har haft en lugn dag utan några större plikter, mockat hästboxar, tvättat kläder och ätit korv, med andra ord inget extra direkt.
Jag mnåste erkänna att det där med att bara äta ekologiskt och alltid undvika halvfabrikat inte fungerar så bra just nu.
Visst vi äter finländsk mat och försöker stöda närproducerat men allt so oftast så kan det bli korv eller köttbullar till lunch och bebisen får allt som oftast färdig burkmat istället för hemlagat, det hjälps inte tyvärr.
Ikväll skall jag och Gubben på date till Vasa och se på Pleppo som blev inställt sist vi skulle iväg.
Det skall bli kul, lite tumistid är alltid skönt och uppskattat och man slipper bort från vardagen lite.
De veckor Gabbe är i Vasa ser vi rätt lite av varandra eftersom han pendlar och när han väl kommer hem så behöver hästarna få sitt och gubben behöver träna så de veckor han är där så far iväg i ett enda huj och det är svårt att ta sig tid tillsammans.

Igår han jag rida Breeze en stund på kvällen och hon var pigg och glad.
Helst hade hon bara velat springa fort fort fort men stundvis fick jag henne att jobba riktigt fint.
Just när jag rider henne på på åkern så taggar hon gärna till, speciellt i galoppen och eftersom vi inte tränar så mycket på den just nu under hennes igångsättning så tycker hon det är så väldigt kul att få ta ett lyft lite här och där.
Det är så sällan jag rider dressyr just nu så man känner sig allt loite ringrostig, men sakta men säkert börjar jag känna att jag hittar tillbaka lite igen.
Korttraven är inte längre omöjlig och jag har börjat våga sitta ner i galoppen. Över ett år sedan jag sist gjorde det så ni kan ju förstå att det ännu känns lite ovant.
Dock är det kul och man känner vart efter att motivationen kommer tillbaka.

Igår hade jag ut kamean också en stund medan barnen sov, så kan bjuda på lite bilder när de busar i hagen.















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar