onsdag 8 mars 2017

Måste pappa sköta nu då?

Hej!

Min frånvaro beror på att jag börjat jobba samt har tre barn en man och fyra hästar att ta hand om, med andra ord jag har FULLT upp!
Det finns inte mycket ledig tid för så kallad dö tid om vi säger det så eller med andra ord dötiden har jag varit helt död och legat på soffan och spottat i taket och tyckt att det har varit utomordentligt skönt och underhållande.
Roligt är det att jobba lite smått igen i alla fall. Roligt med nya intryck och att få se lite vuxna människor på dagarna.
Dock saknar jag mera tid med familjen och mera tid med hästarna men det är jag övertygad om att jag inte är ensam om.
Barnen har det i alla fall bra här hemma med sin far, de har världens bästa pappa om jag får ha min egen åsikt.
Aldrig att jag behöver fundera på om barnen har det bra nu när pappa "sköter"
Vilket intressant synsätt föresten varför skulle det vara något "speciellt" med att pappa har hand om sina barn medan frun jobbar?
Jag tycker att den som inte är på jobb bra kan ta hand om sina barn oavsett om det är en mamma eller pappa samt att barnen kan ha lika bra med båda sorterna, bara hur det passar bäst för just den familjen.
Dock ser jag det inte som kvinnans plikt att ta hand om barnen medans man frågar om pappa måste sköta nu då när mamma är ute och roar sig.
Vad vill jag få sagt med detta då?
Egentligen ingenting förutom att Gubben å barnen är hemma på dagarna och har det så bra så tillsammans.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar