lördag 27 maj 2017

Do you like dancing in the rain?

Hej!

Inte vet jag med er, men finns det något mer uppfriskande än ett vårregn, eller ett regn en tryckande het sommardag, åskan som mullrar i luften och blixtar som dundrar, endera står du under ett tak och tittar när regnet öser ner eller så befinner du dig utomhus och skuttar i vattenpölar så det stänker överallt och du blir plaskblöt. Det som också är skönt är en simtur medan regnet öser ner, vattnet är varmt och du riktigt känner hur du lever.
Det senare händer dess värre inte så ofta nå mer att jag skuttar och busar i vattenpölar och lerbad tar jag inte heller så ofta även om jag inte är den som fegar ur för en brottningsmatch i en gyttjepöl.
Att vistas i regn är rätt skönt tycker jag och att sen halvfrusen komma in, värma en kopp choklad och slå sig ner framför brasan, det är mysfaktor på hög nivå.
Nu har vi nog tyvärr inte tänkt göra någon brasa ikväll och inte lär jag värma någon choklad heller, men ute i regnet skall vi vara och bygga hästhage, vad är nu bättre än det?
Tillfredställelsen när djuren har färskt grönt gräs att tugga är så värt all slit.
Just nu när man bara har två hästar hemma så känns det som om jag knappt har några hästar alls, hur har man någon gång klarat sig med bara en häst?
Får nog skaffa mig en medryttarhäst snart över en månad sen jag sist satt på hästryggen och ni må tro att jag saknar det.
Hur blev det så här att amn plötsligt står utan ridhäst och har tre hästar på gården?
Mellizza räknas inte för hon är så ofta upptagen av andra..

Bonusbild på ett lurvigt troll tagen för över en månad sen




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar