tisdag 23 maj 2017

Vårvindar

Hej!

Äntligen kom vårvärmen och grönskan och i ett huj fylldes livet plötsligt med utomhusliga projekt som borde bli färdiga.
Beteshagen skall byggas, vinterhagen som skall mockas och sås in, fårhagen som skall byggas, vindskydd som skall städas ur och vindskydd som skall byggas.
I princip så bor vi utomhus, vi vandrar smutsiga omkring med redskap i händerna, barnen hänger med så gott de kan med det de kan och använder fantasilekar för att underhålla sig själv.
Vi till och med äter utomhus , allt vi inte gör är sover där.
Jag har varit ledig ganska mycket denna vecka så det innebär lite sämre rutiner och vi tar dagens som den kommer och som vi hinner principer.
Jag trivs som fisken i vattnet, jag behöver inga rutiner i princip och Gubben och barnen är likadan, vi är nog rätt så flexibla förutom vid de tillfällen då vi har våra bestämda åsikter.

När jag inte jobbar utomhus, det vill säga på morgonen och sent på kvällen så pluggar jag till en läkemedelstent, en tent som jag kom mig för att börja läsa på alldeles försent.
På fredag skall jag skriva och till dess borde jag få min hjärna i funktion.

Nu väntar lite jobb med hästarna, de behöver också få sin lilla beskärda del innan de släpps på bete. Marilyn kommer i år till min stora glädje få en lekkompis under  betessäsongen, det lär hon nog uppskatta!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar