tisdag 8 augusti 2017

Back to reality

Hej!

Efter en skön sommar med inte så många måsten så återgår livet till det vanliga.
Gubben börjar skolan igen och jag fortsätter mitt jobb.
Snart kommer Breeze hem igen, Pirayan har flyttat hem till oss och Alvin börjar Dagklubben.
Tänk vad tiden går, just hade han lärt sig gå och nu skall han börja ta de första trevande stegen på egna ben.
Det lär nog gå bra, han kommer tokgilla att få nya kompisar och få annan stimulans än han får hemma med mig.
I förra veckan hade jag en välbehövlig semester och for tillsammans med min syster och en mycket god vän till Sverige.
Där hälsade vi på Fanny och hennes hästar samt turnerade runt i Norrbotten och hälsade på arabuppfödare där. Det var roligt att få känna lite mera på Fannys hästar och  planera hur vi skall få teamet att utvecklas framöver.
Vi har en del roliga saker framför oss nu i höst, bland annat premiering på schemat.
Vi fick se många fina hästar där, både ston, hingstar och unghästar.
Många olika modeller på araberna och alla vackra och utmärkande på sitt sätt, gemensamt för dom alla var det underbara temperamentet som utmärker det arabiska fullblodet.
Till och med hingstarna är oerhört trevliga och älskar att bli kliade och få uppmärksamhet.
Vi fick också träffa mycket trevliga människor som bodde på den ena vackrare platsen än den andra. Där hade jag kunnat bo alla dagar i veckan så länge man kunnat ta sina vänner och bekanta med sig
En mycket härlig semester fick vi och massor av ny inspiration. Nu vill jag bara ha en häst att rida så är livet under kontroll igen.
Sen har jag en mycket god vän som letar foderhäst.
Allra helst en lite större arab som passar för träning och tävling, men också andra lättare raser beaktas.
Hon har hjälpt mig att rida mina araber när jag själv inte kunnat samt haft några av dem på foder också under mina graviditeter. Väldigt duktig och pålitlig tjej!
Här har någon chansen att få sin häst riden, omskött och tränad om man själv inte hinner eller har möjlighet.

Fotograf Jenny Sulkakoski som fotat







1 kommentar:

  1. Hon hitta inget passande i sverige?h. Heidi stall splinter

    SvaraRadera