onsdag 30 augusti 2017

Plask

Hej!

Det har regnat och regnat och våren lilla lägenhet för att jag inte vill vara inne med barnen längre stunder.
90 kvadrat och 3 vilda barn går inte riktigt ihop för oss.
Speciellt när ett rum är på vinden och knappt används samt bastun och badrummet tar upp mycket plats.
Därför finns det inget dåligt väder men nog dåliga kläder för oss och vi trotsar vädret och är ute i alla fall.
Barnen älskar att leka i alla vattenpölar och tro det eller ej så gör våran nyaste familjemedlem Elsa också det.
Inte så ofta man träffar på katter som gillar vatten.
Barnen har gladeligen öst vatten, hoppat i vattenpölar, cyklat genom vatten och även lekt att de varit på fisketur.
Däremellan har de legat i en hop ock bråkat så stickorna sprättat.
Vet inte om det är vädret, barnen eller mig det är fel på men de vill helt enkelt inte komma överens idag.
Nu tre timmar senare och flera blöta individer senare så ångrar jag nästan att jag gick ut.
Katten är genomblöt och ser ut som om den fått skabb, barnen är drypande blöta och det rinner bokstavligen lera av dem.
Tvättmaskinen går härmed varm och barnen är intagna i säkert förvar och fått sätta tänderna i köttfärsbiffar som jag hann svepa ihop så länge de åt frukost.
Nu ska vi försöka tina upp oss och göra det bästa för att försöka att inte riva stället. Hittills går det inte så bra!










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar