torsdag 29 mars 2018

Glad Påsk

Hej!

Påsken på intågande, veckan som varit kallas ju stilla veckan och det har vi försökt ta tillvara så gott vi kunnat med varierande resultat.
Som kristen är ju påsken en viktig högtid och man borde ju ha vett att ta den tillvara istället för att fylla den med andra ovettiga saker.
Ofta glöms det viktiga budskapet om vad Jesus gjorde på korset för oss bort och fylls istället i med häxor, kycklingar och påskägg.
Dock är nog påsklördagen en viktig dag för oss också, jag menar vem vill inte gå påskhäxa och få en massa godis och choklad, synd man är så gammal att man nu för tiden måste köpa sitt eget godis.
Denna påsken blir det nog inte så mycket av varken det ena eller det andra för oss eftersom både jag och Gubben jobbar påskhelgen och någon annan får förbarma sig över våra barn och se till att de har det bra.
Nackdelen med att båda jobbar inom vården och att båda jobbar skiftesarbete.

Orsaken till urusla bilder på bloggen är att den bästa systemkameran är sönder  och den andra ahr jag slarvat bort laddaren till. Därför använder jag enbart min älskade s4 mini som är helt värdelös när det kommer till bilder.
Nån gång när jag blir rik och lär mig att prioritera bort träns, pannband och schabrak samt grimmor och nya hästar så skall jag ta mig i kragen och spara lös till en ny


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar