onsdag 30 januari 2019

Fastlagsbullar och annat skoj

Hej!

Swish sa den här veckan och så var den plötsligt nästan slut.
Det känns som om vi inte fått någonting gjort men trots detta inte haft en ledig minut.
Jag och syrran har bollat ideer om vad man kunde hitta på för att försörja sig själv med om man bytte jobb.
Om man kunde leva på hästar, vad hade man gjort i så fall? 
Starta upp en socialamedier kanal och bli nästa stora youtuber, verkar ju vara allas dröm för tillfället.. Jag kunde ha en kanal som man kunde visa på hälsalektionerna i skolan.
Använd kondom eller andra preventivmedel om du inte är redo för att bli förälder tema.
Jag hade kunnat visa upp en hel del skrämselpropaganda om sömnlösa nätter, sitta på toaletten med öppen dörr och ett barn i famnen, matkrig när någon blivit arg, stök på oanade nivåer och skrikande barn i matvarubutik. jag kunde även bjuda ut praktikplatser så man får känna på det livet på riktigt.
Skämt åsido så hemskt är det inte alltid men vissa dagar är nog mindre glamorösa än andra så är det bara.
Syrran tyckte jag skulle skriva en bok, men så mycket fritid har jag inte och dessutom ingen sponsor så det lär jag inte heller göra.
Vinna på lotto skulle kännas som det bästa alternativet eller så helt enkelt bara någon som tycker att nu bara ger vi en massa pengar åt Annelie skulle också fungera.
Då skulle jag bara sitta i hästhagen halva dagarna, umgås med fyrbeningarna och rida när andan faller på, mocka lite bajs, stängsla lite hagar och rykta lite mera. Sen hade jag gärna haft sällskap på samma gång som jag gjorde allt detta..någon?

Bonusbilder på Zigrid som hör och häpna hoppat denna vecka. 'Inga svindlande höjder eftersom det är andra gången hon hoppar uppsuttet.
Inga stilrena bilder heller, men hej hon kom över i ett kontrollerat tempo både före och efter hindrena och alla bommar låg kvar, vi ska minnas att glädjas över dom små framgångarna.
Det är dom små pyttesmå sakerna som så småningom bygger på en bra grund bara vi gör rätt.
Det får man ständigt påminna sig själv om.
Bygg långsamt, bygg noga, skapa en bra och stadig platå så klättrar man stadigt framåt istället för att möta på bakslag eftersom man slarvat med grunden.













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar