lördag 2 februari 2019

Winter wonderland

Hej hej hemskt mycket hej!

Lördag och ledig dag, jag njuter!
Barnen har varit på exemplariskt humör, ville överraska pappa och städa upp här inne.
Sånt tackar man inte nej till eftersom det händer väldigt sällan.
Plocka upp leksaker, rada soffkuddar och skura golvet.
Viktigt att komma ihåg att visa uppskattning och att inte bry sig fastän det inte blir kliniskt rent.
Jag tycker det är bra om man kan hjälpas åt lite här hemma och Pappan blev mycket nöjd och glad över överraskningen och bjöd med sig barnen till maxifun medan jag for ut och rasta hästarna.

Shirah och Marilyn var först på tur. Det var två ystra systrar som skuttade iväg längs med Bennäsvägarna. Det riktigt märktes hur det pirrade i de unga benen på dem båda två och rätt som det var så var det nån som studsade på stället eller låtsades bli rädd för en snödriva.
Passade på att utnyttja energin och lät Marilyn pulsa i lite djupsnö så på hemvägen var det lite lugnare tjejer.
Sen efter det så tog jag ut Breeze en stund också och då fick Marilyn hänga med igen i hopp om att få bort lite av den överflödiga energin.
Det är så roligt att rida Breeze nu, hon är för tillfället min mest stabila häst som ställer upp på precis vad som helst.
Det märks att hon mognat en hel del sen hon blivit mamma.

Sist men inte minst så fick Kaarl och Pirayan busa lite i hagen.
Behövdes bara lite smackningar så for de iväg som två gråa pilar runt runt i hagen.
Mr Grey är lite understimulerad för tillfället, hoppas på lite mera tid i nästa vecka så han skulle slippa ut lite mera och göra något vettigt.
Det märks att våra långpromenader lämnat bort lite nu när jag haft mera på schemat. Vi har mest jobbat kortare pass här hemma och det har varit lite väl tråkigt tycker han.
Trailbanan jag byggde i förrgår uppskattade han dock och där fick han tänka mycket på de olika uppgifterna.
Borde ta mig mera tid att göra sånt oftare

















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar