torsdag 19 december 2013

Vem tar hand om bondförnuftet?

Tjena!

Så sitter man här då och funderar igen.
Hörde någon som undrade varför bönderna ännu håller på med kossor eftersom det ändå finns mjölk i butiken. En annan intressant fundering är ju ungdomar som inte vet att man ska sätta vatten i kastrullen när man kokar potatis ris eller makaroner. Hörde också om någon som försökte sätta eld på ett helt vedträ med en tändsticka när dom skulle göra en brasa.
Vad skulle hända om någon förgiftade vårt vatten så det inte gick att dricka, vi skulle bli utan el så att vi inte skulle få värme till våra hus och butikerna skulle sluta sälja färdiga halvfabrikat.
Jag har på sista tiden blivit väldigt intresserad av att lära mig hur man gör allt från grunden.
Jag skulle kunna tänka mig att hålla på med självhushållning för att själv kunna odla och producera egen mat. Jag tycker att det skulle vara mysigt att ha egen gård med en ko, några hönor en gris samt eget grönsaksland. Sen att man skulle ha egen skog att ta ved ur och själv hålla värme i sitt hus.
Egentligen handlar det väl mest om att jag tycker om att ha kontroll över saker och ting. Jag vill kunna ta vara på det som naturen har att erbjuda samtidigt som jag inte vill vara beroende av att få allting serverat framför mig.

// Annelie

OBS! Alla bilder är stulna av syster yster Jenny









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar