tisdag 28 januari 2014

Lite egen tid

God morgon!

Gubben for just till arbetet och lillgrabben sover ännu. Det känns riktigt lyxigt att ha några minuter för mig själv, bara ta det lugnt och samla mig inför denna dag. Jag trivs inte att vara för mig själv och göra ingenting allt för långa stunder, men nu som då är det riktigt avkopplande. Det bästa jag vet när jag känner att jag behöver stressa av är ju givetvis att fara till stallet, men en annan sak som jag också tycker om är att springa. När jag springer så tänker jag allra bäst, då kan jag bearbeta saker i mitt huvud. Fastän det nog är tungt att springa så är det väldigt avkopplande också, jag borde verkligen ta itu med det igen för mitt eget bästa. När jag skall iväg på mina tänkarrundor så springer jag helst för mig själv, att springa tillsammans med någon annan är inte riktigt samma sak, även om det är trevligt med sällskap ibland. Jag gillar känslan när man börjar få upp konditionen igen och löpningen börjar gå av sig själv, man känner sig stark och man orkar mera och längre. Helt utan att man tänker på det så ökar man farten och tar en längre rutt än man först hade tänkt sig. Det är skönt
På dagens planeringslista tror jag att jag lägger ett stort frågetecken? Jag borde hinna en sväng via stallet eftersom hästarna fick ha en vilodag igår. Gubben och jag funderade också om vi borde åka iväg och träna.. Resten av dagen är helt öppen för förslag.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar