torsdag 27 februari 2014

Hund vs Toalett

Hej!

Dagens inlägg tänkte jag ägna åt vårt lilla röda yrväder till hund vid namn Flyers Molly Polly.
Henne köpte vi året när jag just hade fyllt 13 år. Ingen kan ana hur många gånger jag tjatat om att få en egen hund och hur glad jag blev kvällen när mina föräldrar berättade att vi äntligen skulle skaffa en.
Jag hade nog kunnat nöja mig med vilken byracka som helst, men tillslut blev det bestämt att vi skulle ha en rashund i alla fall. Kriterierna var att det skulle vara en lite mindre hund som skulle vara bra med  barn och så småningom kom v fram till att det skulle bli en Cocker Spaniel.
Dagen när vi hämtade henne var en väldigt stor dag för mig och säkert även för mina syskon och hon har levt med oss enda sedan dess.
För mig var hon jätteviktig när jag var som sjukast, hon var med mig på varje löprunda och varje promenad hon var också med mig när jag var hemma med mycket ångest och att uppfostra och lära henne allt möjligt tog bort mycket av min fokus på ångest mat och träning.
Hon har varit med mig på alla möjliga ställen, hon har åkt på utställningar och hon har rullat sig i hästskit och vattenpölar i hagen. Hon har varit välfriserad och nyborstad och hon har varit slätrakad och naken.
Gladare hund får man leta efter, alltid först fram vid ytterdörren när hon ser att man skall ut på promenad och alltid med viftande svans om man så bara kastar ett öga på henne. Hon älskar att göra trick och att få vara i centrum, trots att hon fyller 11 år denna vår så är hon fortfarande full med energi och livsglädje.
Denna hund var helt klart en värdefull investering trots att hon köptes för pengarna som skulle bli till en ny toalett.
Därför har min familj fått klara sig med en toalett på 10 personer under hela min uppväxt och visst har det varit kö till toaletten ibland, men det har helt klart varit värt det, hunden har gett så mycket kärlek och så mycket annat och hon ger fortfarande glädje och närhet varje dag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar