fredag 28 mars 2014

Angercontrol

Hej!

Vissa dagar stiger man tydligen upp med fel fot först och just idag verkar vara en sådan dag. jag kände redan från morgonen när jag vaknade att jag var arg. helt utan orsak gick jag runt och var irriterad på allt och alla. Minsta lilla fel kommentar fick det att tända till i mitt huvud. Började därför dagen med att fara iväg till stallet tillsammans med lillasyster. Lillprinsessan fick ha ledigt och jag for istället med som terrängsällskap åt Pirayan. Han var på gott humör och man kan inget annat än skratta åt hans många påhittiga ideer. han kan tänka sig att svänga in lite var som helst och gå lite hur som helst. riktigt rolig är han den hästen.
Sen när jag kom hem så var det lika bra att ta itu med storstädningen, så sagt och gjort det har jag lagt all minenergi på nu och tack och lov har det mesta av ilskan försvunnit ut tillsammans med allt smuts och damm som fanns här inne. Gubben for snabbt ut när jag började tala om städning och storstädade bilen istället, vilket också var väldigt behövligt, den såg nämligen också värre ut än Jerusalems förstöring. Nåja nu är allt renare och finare och helgen väntar med roligt program. imorgon skall Arabprinsessan hopptävla och då skall jag med som hejjaklack :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar