tisdag 25 mars 2014

Dagarna går och går

Hej och hå!

Sakta sakta tycks våren komma allt närmare, själv tycker jag att det går alldeles för långsamt. Mitt tålamod är inte allt för bra när jag väntar på något roligt. Det första vi siktar mot nu är Match Showen den 19 april. Båda prinsessorna följer med så det skall bli superskoj och framför allt en nyttig övning inför sommarens arabutställning. Jag och Meciliah har en del finslip som behöver göras innan hon är redo att visas för allmänheten, är lite rädd för att vinterpälsen inte kommer att få bort, men försöker trösta mig med att alla andra hästar säkert också har en del lurv kvar.
Igår blev hon både badad samt fick hovarna fixade, hon stod som ett ljus båda gångerna så jag var riktigt nöjd med henne. En tanke som plötsligt slog mig är att jag inte vet om jag har någon Showhalter som passar måste nog ta dom till stallet idag och prova ut så jag hinner beställa ny ananrs.
Till helgen skall arabprinsessqan ut och visa framfötterna på hoppbanan igen. Då skall jag sitta på läktaren och hålla tummarna så hårt att de vitnar.
Annars finns det inte så mycket att berätta. gubben och jag leker hemmaföräldrar så det bara knakar om det. lillgrabben trivs med att ha oss båda två hemma. Han fyllde föresten 8 månader här om dagen och växer så det bara knakar om det.
Denna vecka borde jag lämna in mina papper till FPA och söka om hemvårdstöd. Det är bara så svårt att veta hur man skall planera livet innan gubben har fått några svar från försäkringsbolaget och inte vet när han skall bli opererad. Dröjer det flera månader så skulle det ju vara lika bra at jag jobbade så länge så kan han vara hemma och pappa lillgarbben, men blir han opererad nästa månad så är det bättre att jag är hemma den första tiden i alla fall eftersom han då inte kommer att kunna ha hand om lillgarbben.. hmm..



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar