onsdag 26 mars 2014

Sunshine

Hej!

Jag tycker att det är härligt att vakna och det första man ser när man tittar ut genom fönstret är solen som skiner. då blir man genast på gott humör.
Gårdagen spenderades i esse tillsammans med mor, far och alla syskon.
Gubben var trött från morgonen och skulle ta sig en tupplur så då satte jag på mig joggingskorna samt stoppade lillgrabben i vagnen och så började vi traska ditåt.
När vi hade gått lite över en timme kom morsan körande förbi och plockade upp oss så vi hann inte gå hela vägen.
For till stallet sen och putsade lite på unghästen. Helt sjukt vad mycket päls den hästen har, kan ju trösta mig med att hon antagligen inte har frusit något alls i vinter i alla fall. Gubben vaknade en 3 tiden och kom dit han också. Morsan beslöt att hon skulle bjuda oss på mat och sen blev det förstås lite kaffe.
Sen efter det fanns det plötsligt inte så mycket kvar av dagen, när vi kom hem däckade jag på soffan och slötittade på ryttareliten. En riktigt bra dag om jag får säga det själv.
Gårdagens konstaterande var att vi troligen ändå skall byta bort volvon och köpa en farmare i stället. Hur mycket vi än tycker om Gröna Doris så är hon onekligen lite för liten. Sorgligt men sant.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar