fredag 21 mars 2014

Pinsamt

Hej!

Vet ni vad jag starkt ogillar? Dåliga vinterringar på is hal väg, speciellt i uppförsbacke. En lite mindre trevlig incident inträffade för ett par dagar sen när jag skulle köra upp för Sursikbacken till våran lägenhet. Klockan var tre på eftermiddagen så alla högstadie elever var på väg bort från skolan ner till bussen och för att komma dit måste alla många hundra elever korsa vårat körfält. Detta stör mig inte alls i vanliga fall, men just den dagen när det var väldigt halt så hade jag hoppats av hela mitt hjärta att jag inte hade behövt stanna för några elever. Så tur hade jag förståss inte utan mitt på backen blev jag tvungen att stå stilla med bilen och som ni säkert kan gissa så slapp jag sen ingenstans hur jag än försökte, det värsta var att några bilar kom bakom mig som också ville upp för backen så jag slapp inte neråt heller. Tillslut efter några evighetslånga pinsamma minuter så fick bilkön bakom mig backa ner sina bilar så att även jag kunde backa ner för backen och ta ny sats. Då slapp jag med nöd och näppe upp. Slutet gott allting gott altså :)
Igår blev det en terrängtur med en PIGG Pepparponny som lekte att han var tillbaka till sin ljuva ungdomsdagar. Skojigt värre :)
Nu idag är det ju fredag som alla vet och inte behöver bli påminda om, själv har vi än så länge inga planer alls för helgen så om någon har några bra förslag s får ni gärna tipsa oss om vad vi skall göra.
Gubben sitter just nu i bilen på väg till kokkola, till och med jag är nervös över vad ortopeden kommer att säga.. Wish us luck please!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar