tisdag 27 maj 2014

Är du en sån som skär dig själv?

Hej!

Var till hälsovårdscentralen idag på ett rådgivningsbesök. Allt såg bara bra ut men en fråga som jag fick förvånade mig lite men gjorde mig på samma gång eftertänksam och glad på samma gång. Hälsovårdaren såg att jag hade några raka sår/revor rakt över handleden där pulsådern går och hon blev orolig. Hon funderade om såren var färska och ifall jag är en sån som skär mig själv. Den frågan var jag inte alls beredd på att få och fastän jag visste svaret så blev jag lite ställd. Saken är den att jag skar mig när ja lyfte några träskivor igår, märkte i morse att såren var lite på "fel" ställe men tänkte inte mera på det innan jag fick frågan. Hon förklarade sen för mig att hon tyckte att det var bättre att fråga än att bara tyst undra för sig själv ifall det faktiskt skulle ha varit något.
Vissa kanske skulle ah tyckt att det var ofint att fråga och min egen ensak, men jag tycker att det var bra att hon faktiskt vågade fråga hur det riktigt stod till.

Idag har jag också hunnit vara på  mamma-barn träff. Alltid lika roligt att träffa och prata med andra mammor :)
Kvällens projekt är att fortsätta på stallbygget. Lillsyrran kommer hit och passar lillgrabben. Snart blir det dags att börja ta ut fönster sätta in ventilation och annat sånt :)




2 kommentarer:

  1. Jag skär mig...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej anonym!

      Det gör mig ledsen och orolig att läsa att du skär dig själv. Ifall du någon gång känner att du vill prata med någon så tveka inte att ta kontakt. Kram annelie

      Radera