tisdag 24 juni 2014

Räfsa hö

Hejsan svejsan i lingonskogen!

Hur är läget med er alla? Har ni semester och hinner njuta av den kalla sommaren?

Hemma hos oss är vi lediga i alla fall och försöker hinna ta sommaren till vara så gott det går, det finns inte så mycket man kan hitta på nu när gubben är krasslig, men lite saker har vi hunnit med i alla fall.

Hela förra veckan gick åt att förbereda för ett femtioårs kalas, det var saker som skulle hämtas och andra saker som skulle fixas.
Nu denna vecka så har vi börjat kika på höet. Efter att en hel del hö hade blivit balat så lämnade det en del hö på fältet som nu torkat och jag har räfsat ihop så mycket rester jag bara hittat för hand så hästarna har lite löshö att äta nu på sommaren..Mina händer är alldeles sjuka av alla blåsor, men det är väl så det ska vara?

På torsdag blir det troligen hopptävling igen för arabprinsessan, det blir spännande med nytt ställe och allt.
Denna vecka så borde jag också ta mig i ktragen och anmäla åtminstone Meciliah till årets arabutställning, det blir spännande att se hur det går för henne i år :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar