måndag 30 juni 2014

Winddancer

Hej!

Vet ni vad jag gjorde igår, ganska dum fråga egentligen eftersom ni alla säkert gissar rätt igen.
Givetvis kunde jag inte hålla mig borta från hästryggen, jag bara måste få känna vinden slå mot ansiktet när man flyger fram i full galopp.
Gravid eller ej ibland måste man få känna att man är fri, känna hur ens fyrbenta springare bär en genom eld och vatten och att inget annat existerar än just nuet.
I alla fall behöver jag få känna så ibland, bara jag och arabprinsessan på flykt från verkligheten, inga måsten och inga bekymmer i hela världen, en liten paus från livet en liten stund för hjärnan att bara koppla av och man själv är helt nollställd, man sitter där med ett leende på läpparna och bara är.
Sånt behövs ibland, fastän jag annars trivs med livet och absolut inte skulle vilja ha det på något annat sätt än det är just nu så känner jag att jag behöver lite paus från verkligheten nu som då.
Sen när man kommer tillbaka är batterierna laddade igen och man är strålande glad.

Imorgon skall vi på ultraljud och kika på lillungen. Det är alltid lika spännande att få åka iväg och kolla så allt står bra till där inne. Helt sjukt att tänka att halva tiden nu redan har gått, det känns overkligt att om några månader så har vi troligen en ny familjemedlem med oss här hemma :)







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar