torsdag 3 juli 2014

Alla dagar är inte solsken

Hej!

Jag vet inte hur det är med er, men jag har i alla fall inte bara bra dagar.
Det är inte varje morgon jag stiger upp med ett leende på läpparna och är redo att möta världen.
Vissa dagar är helt enkelt bara urusla för min del. Humöret är i bottnen och ingenting är riktigt roligt.
Jag går runt och är lite småirriterad på onödiga saker och trampar någon mig för mycket på tårna just då så kan det bli hela världen.
Det går inte riktigt att förklara vad som är fel man är helt enkelt bara less på tillvaron trots att allt egentligen är helt okej.
Just idag är en sådan dag, jag känner att jag inte fått någonting uträttat och ingenting lockar riktigt. helst skulle jag bara ligga på soffan och spotta i taket men gör jag det så blir inte humöret direkt bättre.
Varje positiv tanke jag försöker tänka omvandlas konstigt nog till något negativt.
Gubben har till och med lovat att han följer med ut med hästarna och inte ens det riktigt nappar.
Istället för att tänka Jippiii jag slipper ut på en härlig terrängtur  så tänker min sura hjärna att du kan ändå inte rida så mycket och så långt du vill, du måste ändå försöka ta det lugnt lika bra att ni stannar hemma.
Jepp så här håller jag på idag och är allmänt svår att ha att göras med. Ett riktigt otrevligt sällskap är jag kan jag tala om för er.
Nåja nu skall jag då fortsätta att sitta här hemma och tycka synd om mig själv en stund, sen skall jag dra upp snoret och ge mig iväg ut med hästarna i alla fall :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar