söndag 17 augusti 2014

A sky full of stars

God morgon!

Hoppas verkligen att ni alla har sovit bättre än jag har gjort inatt.
Mitt huvud har varit fullt av miljoner olika tankar och hur jag än har försökt få stop på dem så har det inte hjälpt.
Jag hatar såna här nätter. nätter när allt känns väldigt hopplöst och man inte riktigt vet vad man skall ta sig till.  Det går inte riktigt att sätta ord på känslan man har just då.
Oftast går det bra, de flesta gånger lyckas man få tankarna på rätt spår igen men ibland lyckas man låta dom få snurra lite väl länge och då blir det en enda oreda tills man kommer på rätt spår igen. Jag vet inte hur det är för andra som har haft anorexi, men i alla fall för mig så kan tankarna ploppa upp nu som då, det behöver inte vara mycket och man vet varifrån de kommer och att de tankarna skall man absolut inte lyssna på, men så ibland leker man lite för länge med sig själv och då blir det jobbigt för en stund.
Vanligtvis hjälper det bara man får utlopp för energin på något annat sätt men när man är ensam hemma mitt i natten med lillgrabben som sällskap finns det inte mycket man kan göra för att tömma huvudet, då är det bara att gilla läget och vänta. Det är inte direkt så att man kan snöra på sig joggingskorna och springa bort från allt tills man nästan stupar av utmattning, man kan inte heller sadla hästen och ta en terrängtur och inte heller göra något annat radikalt när man har flera andra att tänka på.

Japp de var mitt bidrag för idag det, imorgon blir säkert en mycket bättre dag skall vi hoppas :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar