lördag 16 augusti 2014

Picnic in da woods

Hej!

Här ekar bloggen tom så det bara skallrar om det. Vi har haft fullt upp som vanligt så tekniken har helt klart fått komma i andra hand.
Denna vecka har vi hunnit med en hel del, både roliga och tråkiga saker. Åskan har gått på här nästan varje dag vilket jag egentligen tycker är rätt så mysigt. En natt satt vi uppe framför fönstret i flera timmar och bara tittade på blixtrarna som for över himmeln. Rätt så mäktigt när hela himlen nästan lyser upp. Vi kan än en gång konstatera at naturens krafter är ganska mäktiga.
En dag så packade vi in oss hela lilla familjen i bilen och for iväg på skogspromenad till fäboda. Vi hade till och med orkat anstränga oss så mycket att vi hade brett smörgåsar och tänkt att vi skulle ha picnic.
Trevligt sällskap fick vi förresten också lurat med oss.
Sen när vi väl hade motionerat färdigt längs med härliga stigar och skulle sätta oss ner vid havet och njuta av våra smörgåsar så började de första regndropparna sakta dala ner från himlen, så vi fick helt enkelt svänga om och äta vår mat inomhus istället.
Senare på kvällen var vi bortbjudna på mat och det var inte dåligt det heller.

Mellizza har blivit riden ett par gånger denna vecka och jag kan lova er att hon här om dagen helt hade glömt bort att hon var 20 år. Tramsmajan kunde inte ens trava över cavaletti eftersom det fanns så mycket spring och studs i benen. Att arabprinsessan är frisk och kry gör mig på gott humör, då vet jag att hon mår bra och trivs med livet, precis som jag vill ha det. Som ni vet ligger denna häst mig väldigt varmt om hjärtat och jag är så tacksam över att jag får ha äran att äga henne <3













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar